Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Rabu, November 26, 2014

ABAH

Dicatat oleh mizct10 di Rabu, November 26, 2014 0 ulasan Pautan pada catatan ini
Talus ikhlas dr hati, aku rindu sangat.
Seorang lelaki jiwa nya y sukar aku baca

Bila die marah aku rasa kasih
Air muka garang tp jiwa sangat halus

Abah
Terima kasih atas doa restu
Terima kasih atas tunjuk ajar
Terima kasih atas penat lelah

Abah
Walau mane pun abah berada
Adik x pnah lupa
Walau jauh mana pun abah pergi
Adik xakan penat mencari

Abah
Adik rindu.... 😢😢😢

Sabtu, November 22, 2014

surirumah vs wanita bekerjaya

Dicatat oleh mizct10 di Sabtu, November 22, 2014 4 ulasan Pautan pada catatan ini
Aku tak penah pandang rendah pada surirumah aku tahu itu stu kerjaya y mulia. Aku kalau suami aku gaji spoloh ribu. Aku pun nak jd surirumah. Bukan aku anggap duk kat umah tu mudah tp aku nak berada depan mata ank2 selalu.. Aku nak hantar suami kat pagar bila die g keje aku nk smbut kepulanggan suami waktu pulang. Aku nak sumpah...

Tolong lah jgn pandang buruk sgt kat wanita yang bekerja. Aku bukan suka2 keluar rumah.bila kerja hati ingat ank2. Balik umah bukan ade bibik nk hulur segala. Kadang belum smpat cabut tudung dah terkam anak.. Sedia barang nak msk. Kemas2 umah sedar2 dah mlm. Jangan ingat aku kerja kat luar kat umah bleh settle sndiri.

Alhamdulillah dapat suami y membantu klu x.segala terkial2 sndiri. Klu x kerja harap gaji suami mmg cukup2 mkan la.jgn mimpi nak rumah sndiri jgn mimpi nak kereta, jgn mimpi nk baju baru jgn mimpi nk rantai gelang bagai.

Kalau berkata sila pikir dlu. Bukan aku mudah sgt kecik hati tp kata2 kau mcm bini kau je perfect. kau x pe gaji kau 20 ribu kn bleh la kau kata bini org kerja kat umah x wat ape. Mcm kau blk umah goyang kaki bini suap segala. Bini duk umah pun blum tentu kau mkn sdp. Skurang kurang nye aku x masak hari2 bila aku msk laki aku tambah 2-3 kali. Dn bila aku x masak aku x mintak duit laki aku beli mkanan. Aku guna duit aku sndiri.

Ok bila marah lancor je aku taip.

Jumaat, November 21, 2014

BILA KAU....

Dicatat oleh mizct10 di Jumaat, November 21, 2014 0 ulasan Pautan pada catatan ini
Kau kata kau cinta
Kau kata kau sayang
Kau kata kau rindu

Tapi tah mengapa
Sikit pun ku tak rasa

Tawar
Walau kau tambah perasa
Semakin pahit rasa nya

Hati bila dah terluka
Kau jirus kasih pun
Dah tak jadi apa

Bila ku suka kau tiada
Bila kau hilang ku bahagia

Itu tanda cintaku
Sudah tiada...

-sembunyiawan-
 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei