Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Isnin, Disember 29, 2014

Air Mata Temerlove...

Dicatat oleh mizct10 di Isnin, Disember 29, 2014 1 ulasan Pautan pada catatan ini
AIR MATA TERMERLOVE

Dugaan ini
Menguji hati
Agak mengenal dan mengerti
Sabar itu seindah dunia
Air mata mu bernilai permata
Rintihanmu Dia rasa

Dugaan kali ini
Aku pun tahu
Perit pedih hati kamu
Benar aku tak ada di sisi mu
Tapi aku ada doa buat mu

Sabarlah sayang
Mungkin kamu susah dan sedih sekarang
Tapi pasti ada bahagia buat mu
Di hari mendatang

Sabarlah sayang
Ujian Allah ini kerana die kasih
Hanya pada yang terpilih
Tak rugi sekarang kamu bersedih

Aku tak ada harta untuk ganti
Duka lara mu waktu ini
Tapi setiap sujudku
Tak pernah lupa sebut nama mu..


Lukiran hati buat saudara dan sahabat...
-ctsapuraahmad-

Khamis, Disember 04, 2014

RUMAH BERTANGGA BATU

Dicatat oleh mizct10 di Khamis, Disember 04, 2014 0 ulasan Pautan pada catatan ini
Saje suspen tajuk cm tajuk drama
Ok citer die bila rumah tangga kadang2 ada pasang surut nye
Mane de perkahwinan die bahagia sepuluh dua puluh tahun
Mesti ada salah faham sikit. Mesti ada gaduh gaduh sikit.
Mesti ada manja2 sikit, pujuk pujuk sikit tu lah penyeri.
Kalau sunyi je lama2 jemu juga kan.
Sang isteri kene tahan nafsu bukan nafsu batin tu
Tp nafsu berboros, nafsu suka membebel,
nafsu suka jaja cerita  rumah tangga kat org
Dan sebagai bentuk nafsu yang ada lah
Suami pulak kene lah sabar ngn nafsu2 isteri di atas.
Suami dah sepatut nye sifat penyabar tu de dlm diri
Nak membimbing keluarga kan. Bukan senang2.
Sepanjang berumahtangga ni macam2 dugaan
Tapi berkat sabar alhamdulillah semua nye mudah
Yang aku jadi kan tauladan kesilapan kesilapan y tak sepatutnya.
Selagi boleh elak sakit kan hati pasangan elak kn lah..
 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei