Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Khamis, Disember 04, 2014

RUMAH BERTANGGA BATU

Dicatat oleh mizct10 di Khamis, Disember 04, 2014
Saje suspen tajuk cm tajuk drama
Ok citer die bila rumah tangga kadang2 ada pasang surut nye
Mane de perkahwinan die bahagia sepuluh dua puluh tahun
Mesti ada salah faham sikit. Mesti ada gaduh gaduh sikit.
Mesti ada manja2 sikit, pujuk pujuk sikit tu lah penyeri.
Kalau sunyi je lama2 jemu juga kan.
Sang isteri kene tahan nafsu bukan nafsu batin tu
Tp nafsu berboros, nafsu suka membebel,
nafsu suka jaja cerita  rumah tangga kat org
Dan sebagai bentuk nafsu yang ada lah
Suami pulak kene lah sabar ngn nafsu2 isteri di atas.
Suami dah sepatut nye sifat penyabar tu de dlm diri
Nak membimbing keluarga kan. Bukan senang2.
Sepanjang berumahtangga ni macam2 dugaan
Tapi berkat sabar alhamdulillah semua nye mudah
Yang aku jadi kan tauladan kesilapan kesilapan y tak sepatutnya.
Selagi boleh elak sakit kan hati pasangan elak kn lah..

0 ulasan:

 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei