Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Isnin, Disember 29, 2014

Air Mata Temerlove...

Dicatat oleh mizct10 di Isnin, Disember 29, 2014 1 ulasan Pautan pada catatan ini
AIR MATA TERMERLOVE

Dugaan ini
Menguji hati
Agak mengenal dan mengerti
Sabar itu seindah dunia
Air mata mu bernilai permata
Rintihanmu Dia rasa

Dugaan kali ini
Aku pun tahu
Perit pedih hati kamu
Benar aku tak ada di sisi mu
Tapi aku ada doa buat mu

Sabarlah sayang
Mungkin kamu susah dan sedih sekarang
Tapi pasti ada bahagia buat mu
Di hari mendatang

Sabarlah sayang
Ujian Allah ini kerana die kasih
Hanya pada yang terpilih
Tak rugi sekarang kamu bersedih

Aku tak ada harta untuk ganti
Duka lara mu waktu ini
Tapi setiap sujudku
Tak pernah lupa sebut nama mu..


Lukiran hati buat saudara dan sahabat...
-ctsapuraahmad-

Khamis, Disember 04, 2014

RUMAH BERTANGGA BATU

Dicatat oleh mizct10 di Khamis, Disember 04, 2014 0 ulasan Pautan pada catatan ini
Saje suspen tajuk cm tajuk drama
Ok citer die bila rumah tangga kadang2 ada pasang surut nye
Mane de perkahwinan die bahagia sepuluh dua puluh tahun
Mesti ada salah faham sikit. Mesti ada gaduh gaduh sikit.
Mesti ada manja2 sikit, pujuk pujuk sikit tu lah penyeri.
Kalau sunyi je lama2 jemu juga kan.
Sang isteri kene tahan nafsu bukan nafsu batin tu
Tp nafsu berboros, nafsu suka membebel,
nafsu suka jaja cerita  rumah tangga kat org
Dan sebagai bentuk nafsu yang ada lah
Suami pulak kene lah sabar ngn nafsu2 isteri di atas.
Suami dah sepatut nye sifat penyabar tu de dlm diri
Nak membimbing keluarga kan. Bukan senang2.
Sepanjang berumahtangga ni macam2 dugaan
Tapi berkat sabar alhamdulillah semua nye mudah
Yang aku jadi kan tauladan kesilapan kesilapan y tak sepatutnya.
Selagi boleh elak sakit kan hati pasangan elak kn lah..

Rabu, November 26, 2014

ABAH

Dicatat oleh mizct10 di Rabu, November 26, 2014 0 ulasan Pautan pada catatan ini
Talus ikhlas dr hati, aku rindu sangat.
Seorang lelaki jiwa nya y sukar aku baca

Bila die marah aku rasa kasih
Air muka garang tp jiwa sangat halus

Abah
Terima kasih atas doa restu
Terima kasih atas tunjuk ajar
Terima kasih atas penat lelah

Abah
Walau mane pun abah berada
Adik x pnah lupa
Walau jauh mana pun abah pergi
Adik xakan penat mencari

Abah
Adik rindu.... 😢😢😢

Sabtu, November 22, 2014

surirumah vs wanita bekerjaya

Dicatat oleh mizct10 di Sabtu, November 22, 2014 4 ulasan Pautan pada catatan ini
Aku tak penah pandang rendah pada surirumah aku tahu itu stu kerjaya y mulia. Aku kalau suami aku gaji spoloh ribu. Aku pun nak jd surirumah. Bukan aku anggap duk kat umah tu mudah tp aku nak berada depan mata ank2 selalu.. Aku nak hantar suami kat pagar bila die g keje aku nk smbut kepulanggan suami waktu pulang. Aku nak sumpah...

Tolong lah jgn pandang buruk sgt kat wanita yang bekerja. Aku bukan suka2 keluar rumah.bila kerja hati ingat ank2. Balik umah bukan ade bibik nk hulur segala. Kadang belum smpat cabut tudung dah terkam anak.. Sedia barang nak msk. Kemas2 umah sedar2 dah mlm. Jangan ingat aku kerja kat luar kat umah bleh settle sndiri.

Alhamdulillah dapat suami y membantu klu x.segala terkial2 sndiri. Klu x kerja harap gaji suami mmg cukup2 mkan la.jgn mimpi nak rumah sndiri jgn mimpi nak kereta, jgn mimpi nk baju baru jgn mimpi nk rantai gelang bagai.

Kalau berkata sila pikir dlu. Bukan aku mudah sgt kecik hati tp kata2 kau mcm bini kau je perfect. kau x pe gaji kau 20 ribu kn bleh la kau kata bini org kerja kat umah x wat ape. Mcm kau blk umah goyang kaki bini suap segala. Bini duk umah pun blum tentu kau mkn sdp. Skurang kurang nye aku x masak hari2 bila aku msk laki aku tambah 2-3 kali. Dn bila aku x masak aku x mintak duit laki aku beli mkanan. Aku guna duit aku sndiri.

Ok bila marah lancor je aku taip.

Jumaat, November 21, 2014

BILA KAU....

Dicatat oleh mizct10 di Jumaat, November 21, 2014 0 ulasan Pautan pada catatan ini
Kau kata kau cinta
Kau kata kau sayang
Kau kata kau rindu

Tapi tah mengapa
Sikit pun ku tak rasa

Tawar
Walau kau tambah perasa
Semakin pahit rasa nya

Hati bila dah terluka
Kau jirus kasih pun
Dah tak jadi apa

Bila ku suka kau tiada
Bila kau hilang ku bahagia

Itu tanda cintaku
Sudah tiada...

-sembunyiawan-

Isnin, Oktober 20, 2014

KISAH KAMI.... WALAU KAU TAK KESAH PUN...

Dicatat oleh mizct10 di Isnin, Oktober 20, 2014 2 ulasan Pautan pada catatan ini
Pernah tak dalam satu hari tiba2 kau rasa kau dah punya segala
Tapi sebenar nya kau tak punya ape2

Aku punya keluarga
Suami tercinta
Anak2 bak permata
Punya Mak y paling istimewa
Adik beradik y berharga
Abh walau jauh di mata
Juga punya keluarga mertua

Allhamdulillah rupa nya aku x pnah sunyi
Bila semua di atas aku miliki
aku x harap kan apa2 lagi
semoga semua yang ku syg ada disisi
juga kawan2 harap nye sentiasa mengingati..




 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei