Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Sabtu, November 22, 2014

surirumah vs wanita bekerjaya

Dicatat oleh mizct10 di Sabtu, November 22, 2014
Aku tak penah pandang rendah pada surirumah aku tahu itu stu kerjaya y mulia. Aku kalau suami aku gaji spoloh ribu. Aku pun nak jd surirumah. Bukan aku anggap duk kat umah tu mudah tp aku nak berada depan mata ank2 selalu.. Aku nak hantar suami kat pagar bila die g keje aku nk smbut kepulanggan suami waktu pulang. Aku nak sumpah...

Tolong lah jgn pandang buruk sgt kat wanita yang bekerja. Aku bukan suka2 keluar rumah.bila kerja hati ingat ank2. Balik umah bukan ade bibik nk hulur segala. Kadang belum smpat cabut tudung dah terkam anak.. Sedia barang nak msk. Kemas2 umah sedar2 dah mlm. Jangan ingat aku kerja kat luar kat umah bleh settle sndiri.

Alhamdulillah dapat suami y membantu klu x.segala terkial2 sndiri. Klu x kerja harap gaji suami mmg cukup2 mkan la.jgn mimpi nak rumah sndiri jgn mimpi nak kereta, jgn mimpi nk baju baru jgn mimpi nk rantai gelang bagai.

Kalau berkata sila pikir dlu. Bukan aku mudah sgt kecik hati tp kata2 kau mcm bini kau je perfect. kau x pe gaji kau 20 ribu kn bleh la kau kata bini org kerja kat umah x wat ape. Mcm kau blk umah goyang kaki bini suap segala. Bini duk umah pun blum tentu kau mkn sdp. Skurang kurang nye aku x masak hari2 bila aku msk laki aku tambah 2-3 kali. Dn bila aku x masak aku x mintak duit laki aku beli mkanan. Aku guna duit aku sndiri.

Ok bila marah lancor je aku taip.

4 ulasan:

ijad on Sabtu, November 22, 2014 berkata...

salam ziarah

mizct10 on Ahad, November 23, 2014 berkata...

Wsalam.. Tq sudi singgah.

Amy on Ahad, November 23, 2014 berkata...

pura kdg2 ade org fikir keje duk kat pejabat x penat taw...sakit ati bila dgr ade yg kata gitu...

mizct10 on Isnin, November 24, 2014 berkata...

Yer amy kita dh penat kat ofis blk smbung keje ag...

 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei