Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Isnin, Oktober 25, 2010

abah ku kahwin lagi????

Dicatat oleh mizct10 di Isnin, Oktober 25, 2010
salam....
terkezut betol mendengar nye kan....
rasa nak tercabut jantung ni bila dapat tau y abah ku sudah pun bernikah ngan seorang gadis...
aku langsung tak diberitahu. jangan kate di jemput nak memeriah kan majlis. langsung lah..
tapi nak buat macam mane. dah jodoh abah aku.. nak kate ape lagi... trima lah seada nye.
sekurang-kurang nye die tak sunyi lagi.. ade juga orang nak jaga makan minum die pas ni..
ade juga orang nak jaga sakit pening die..anak dah lah jauh..
aku tak kesahpun janji abah aku bahagia sudah lah..
aku ngan suami balik juga semalam jumpa "mak de" aku tu. bleh tahan org nye..
cantik juga. mane tak cantik anak dara lagi. dah la umur muda dari aku...
borak-borak dengan abah lame juga sebelum aku dan suami nak balik semula kekuantan.
macam-macam die bercerita dengan suami aku. tentang aku masa kecik2.
suami aku memang pendengar yang baik. ade juga lah nasihat dan pesanan-pesanan die.
biasalah orang tuakan. nak nak aku ni tengah berbadan dua. macam-macam pantang larang dia bagi tau..
tak boleh siang ikan lah, tak boleh bunuh binatang lah (lipas pun x bleh bunuh die kate.. tol ke x tau lah..) tak boleh minum air dalam gelas y sumbing, tak boleh makan buah yang dah di makan binatang wlau pun sikit je
dan macam-macam lagi.. die pun ade pesanan kat suami aku y memang aku suka ngat dengar..
die pesan jangan sesekali tipu isteri,walau pun hal yang sekecil2 mane pun. jangan cakap bohong walau pun
dah tau perkara y akan die bagi tau tu akan buat isteri marah.y penting kene terus terang..
lagi satu pesanan die kalau ada anak nanti jangan sesekali pukul anak. nanti anak jadi bengap..
seumur hidup aku memang abah aku tak penah pukul aku jangan kate nak cubit, jentik pun jauh skali.
kalau ade kelakuan aku yang die x suka pun. die akan cakap elok-elok.. tu lah abah aku..
memang berlembut ngan anak-anak. tapi ngan orang lain die memang garang.
harap suami aku same cam abah aku.. akan berlembut dengan anak-anak.
biar aku je yang garang.. he..he...

0 ulasan:

 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei