Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Selasa, Mac 01, 2011

"Segmen MDZ: Mari Bercerita Tentang Masa Depan"

Dicatat oleh mizct10 di Selasa, Mac 01, 2011


Tetiba jadi rajin join segmen ni.. pertama kali dlm dunia bloging ni saya join segmen gni...
ok segmen ni telah di anjur kan oleh MDZULHAIZER.
tajuk segmen adalah seperti di atas.. klu berminat sila klik kat gmbar ok..
Syarat2 nye kene nyatakan 3 perkara yang menjadi keutamaan atau impian pada masa akan datang dan ape usaha yang perlu dilakukan untuk mencapai impian itu...

Keutamaan atau impian saya pada masa akan datang ialah..:

Keutamaan yang pertama ialah anak yang bakal saya lahir kan dalam masa beberapa hari je lagi ni. impian saya agar dapat melindungi, membimbing dan mendidik anak ini supaya anak ini menjadi anak yang soleh, anak yang beriman, anak yang berjaya dalam pelajaran dan dapat menjadi perlindung saya sewaktu saya sudah tidak berupaya lagi suatu hari nanti. juga saya impinkan agar anak ini akan menjadi pengerat kasih sayang saya dgn suami..

Yang kedua impian saya adalah untuk memiliki rumah sendiri, hasil titik peluh sendiri. Mungkin sekarang belum berkemampuan lagi. tapi saya akan berusaha untuk kearah itu.. walau pun lambat lagi untuk mencapai impian tu tapi kalau tak de impian tak ade lah kenyataan kan??

Yang ketiga pada masa akan datang saya impikan akan menjadi seorang isteri y solehah. dan berharap kebahagian dalam rumah tgga.. bukan sekarang tak bahagian tp dugaan yang bersilih ganti seawal usia perkahwinan ni byak mengajar saya lebih memberi tumpuan untuk rumah tgga..

ok..dah siap
 saya nak tag:

7 ulasan:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. on Selasa, Mac 01, 2011 berkata...

selamat berjaya!

mizct10 on Selasa, Mac 01, 2011 berkata...

Thanks...

Muhammad Zulhaizer on Selasa, Mac 01, 2011 berkata...

Tq coz sudi utk turut memeriahkan keadaan.. first time buat entry pasal slot segmen nie.. lebih kurang harap diampun kan.. masih dalam proses pembelajaran.. anyway tq so much again..

komen sikit tentang impian kamu..

1)amin.. saya doakan semoga anak yang dilahirkan itu nanti dapat menjadi anak yang berguna dan soleh/solehah harapnya..

2) yup.. sokong tu.. tanpa impian hidup kita tak ada arah tuju.. so perlahan-lahan.. insyaallah orang tua ckp bila dah ada anak nanti rezki dtg mencurah-curah.. amin.. harap jadi kenyataan..

3)Haa.. yang nie pula semua tu kena datang diri kamu sendiri.. sabar dengan segala onak duri yang mendatang.. ye la.. dalam perkahwinan nie kadang kala ada pasang surutnya.. so harap kamu dapat bersabar.. yg kesefahaman dan kejujuran.. Hehe.. isyaallah bahagia..

mizct10 on Selasa, Mac 01, 2011 berkata...

meacih....

Amy on Rabu, Mac 02, 2011 berkata...

de tag tuk pura jugak...

http://baby-farah.blogspot.com/2011/03/cergas.html

Muhammad Zulhaizer on Jumaat, Mac 04, 2011 berkata...

Hehe.. awok2.. nah reward.. thankz au.. lenkali join lagi k.. Hehe..

http://mdzulhaizer.blogspot.com/2011/03/senarai-peserta-segmen-mari-bercerita.html

mizct10 on Ahad, Mac 06, 2011 berkata...

wah... meacih2..

 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei