Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Khamis, November 11, 2010

awan berarak mendung....

Dicatat oleh mizct10 di Khamis, November 11, 2010
sekarang dah masuk musim tengkujuh..hujan bleh dikatakan turun hampir setiap hari...
aku pun dah berberapa kali kena hujan masa nak balik keje..jalan pun licin skang ni... mmang kena hati- hati sgt masa memandu.hari ni pun same walau pun x hujan tapi keadaan kat luar tu tetap mendung..
macam semalam n hari sebelum nye..
mendung cam awan yang dalam hati aku skrang ni..bila2 je awan ni akan menurun kan hujan. sebak n sedih sangat.bkan sedih sebab aku ade masalah..tapi.. aku sedih kerna mngenang kan nasib seseorg.
seseorg y aku kenal. walaupun tak kenal rapat tapi pernah lah makan semeja dengan aku n suami..
dia sahabat suami aku.. satu tempat keje ngan suami aku.tak boleh nak aku gambar kan dgn perkataan kalau aku yang lalui keadaan nye.ape yang mampu aku ucap kan kat sini cuma tahziah
dan tabahkan lah hati menempuh dugaan Allah ini..jodoh pertemuan semua di tangan Allah.
suami aku bagi tau lagi dua minggu je dia nak mendirikan rumah tangga dengan tunang nye..
klu tak silap 28 haribulan ni..rs nye persiapan pun dah buat.suami aku cakap pun die memang bersungguh urus kan majlis perkahwinan die. maklum lah perkahwinan ni bukan suatu perkara yang mudah..
berkali2 juga die pesan kat suami aku supaya hadir memeriah kan majlis die nanti...tapi...
ape kan daya Tuhan yang tentu kan segala nye.. kita hanya mampu merancang.
tunang die telah pergi dalam satu kemalangan jalan raya pada 9 november iaitu malam rabu baru ni...
kate nye langgar lari.Tuhan lebih sayang kan tunang die. aku x tau macam mane perasaan die sekarang..
aku yang mendengar berita ini pun rasa nak menangis.. cam ne lah nak menempuh hari2 selepas ini..
tanpa org yang kita kasihi.. tanpa org yang hari2 tanye kita dah makan ke belum, tanpa org yang sms kita tiap2 hari.. tanpa org yang teman kan kita saat2 sedih n gembira.dan tanpa pengantin perempuan di hari perkahwinan..
aku rasa tak sanggup kehilangan org y ada disisi aku skarang.terutama nya suami...
entah lah.. kate org..berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul nye. kita boleh cakap itu ini.
tapi hanya Allah je yang tahu isi hati y empunya diri... aku dan suami doa kan dia tabah melalui hari2 yang akan datang..itu je yang termampu dari ku......
Al-fatihah buat arwah.....

0 ulasan:

 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei