Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Sabtu, Disember 18, 2010

25 Tentang / Pasal Aku....

Dicatat oleh mizct10 di Sabtu, Disember 18, 2010
Salam...Selamat tgh hari y mendung...

Entri kali ni aku wat sebab telah di tag oleh adik sepupu suami ku.. iaitu cik dayah
Byk tol kan.. smpai 25 lak tu...
Dengan penat lelah n titik peluh ku maka terhasil lah entri ni...

Tapi ade syarat n peraturan nye.. ni kat bwh ni syarat nye..

RULE :
once you have been tagged,
you are supposed to write a note with 25 random,
things, facts or goal about you.
at the end, choose 25 people to be tagged.
you have to tagged the person who tagged you.
if i tag you, its because i want to know more about you.

Ini lah 25 tentang ku...
.
.
.
.
.
.    Sudah berkahwin dgn Mohd Norhasmizi B. Mohd Saiddi pada 28 May 2010 (tarikh di ijab kabul).. Die merupakan sepupu kepada org y rajin tag aku ni...

    Berbintang Taurus lahir pada 14 May 1987. Pada pagi khamis selepas subuh. skang dah berumur 23 tahun.. muda belia lagi lah kan..

    Bakal jadi ibu..skarang sedang hamil 6 bulan lebih..tgl lagi 3 bulan je lagi.. x sabar nak tgk zuriat ku sendiri..

    Ade 6 org adik beradik.. 3 lelaki 3 permpuan tapi hanya aku ngn abg je y satu mak satu ayah. lagi 4 org lain ayah. abg dah kahwin n ade 2 org ank y comel2..y paling bongsu skang dlm darjah 3.. aku anak y no2.. 'kak ngah'.

    Pernah blajar di 5 buah skolah..sekolah y pertama S.K. Sanggang. dari prasekolah smpai drjah 4. sekolah y kedua S.K. Seri Songsang, smpai darjah 6. yang ketiga S.M.K. Temerloh, yang keempat S.M.K. Beserah. tapi 3 bulan je skolah kat cni.. x bape serasi.. yang last skali S.M.K Sri bahagia..

    Masa kecil tgl dgn atuk.. dari lahir sampai umur 10 tahun.tgl ngn atuk sb mak n abah berpisah..ms kecik2 ingat atuk tu ayah kita sb pggl die ayah.rupa2 nye ayah kepada ayah..he..he..sgt manja ngn atuk dlu.. rindu sgt ngn die sb die lah org y paling syg n ambil berat sal aku.. skang die pun dah x de.. tp knangn ngn die tetap terpahat di hati ni..tetiba rasa sedih...tringat kn die...(-_-)

    Kampung asal.. Kg Darat Senayan, Sanggang, Temerloh Pahang.. kat ctu lah terletak nye tapak rumah atuk aku dlu.. tp rumah tu dah runtuh, kwsn rumah pun dah semak samun. cam hutan dah.. x tau lah ade jalan ag x nak masuk stu. dah lame sgt tglkn tmpat tu..org pun dah x de duk kat ctu. cume tgl kebun2 getah n kebun2 buah je dah..lame2 sok org pun lupa dah ade nye kg tu kot...

   Mempunyai 34 org sepupu..dari kluarga blah abh je 34 tu tau.. wlu pun abh ade 5 bradik je tp anak2 punye lah ramai. ayah we ade 9 org anak, ayah ngah ade 10 org anak, pok de ade 9 org anak, abah sempat 2 org je dan cik ade 4 org.. cukup x 34?? ramai kn.. sepupu2 pun ramai y dah kahwin n ade ank..klu nak kira suami isteri die org blum tambah anak2 die org ag stakat 3,4 konopi tuk kenduri ni muat untuk sdara mara aku je la..

    Seorg y panas baran.. angin satu badan.. sifat ni waris dari pok de aku kot..x yah ckp byk naik tgn terus..tp aku xde lah smpai nak pukul2 org stkat tendang kerusi meja n baling henset tu dah biasa lah kot.
tah bape byk dah brg aku pecahkn kat umah ni.he..he...susah lah nak ubah perangai ni.. kene mandi bunga bru ok kot.

    Mudah jemu.. terutamanye klu bab2 menunggu org ni.. mmg aku x leh.. klu org tgu aku xpe..he..he.

   Mudah terasa hati..sensitif sgt lah konon nye..klu dah trasa ati tu mesti wat diam n xmow bercakap.. nak2 klu org y ska sgt bergurau x bertempat tu.. mmg x bape ska..

    Slalu menangis tgk cite hindustan..biasalah nama pun dah sensitif kn..klu tgk2 cite sedih ni mmg aku x leh.. wlu pun ade org ramai time tu air mata tetap mengalir. kdg2 smpai terbwk2 je. kat pangung wayang pun penah menangis juga.. tp x ingat dah citer pe ms tu.. nsib bek lah gelap kn.. org x nampak..

    Tersangat lah penakut.. aku x kan tgk citer2 y berunsur seram n menyeram kn.. klu tgk mesti dkt sebulan aku x lelap tido. mesti terbayang2 je.

    Suka baca novel.. hobi aku ms zaman skolah.. slalu sorok2 bace dlm kelas. takut kantoi ngn cikgu nanti kene rampas plak.. pembekal novel time tu cik maswati..rindu die.. die mmg berlambak novel kat umah. maklum lah akak die keje kedai buku ms tu.. sb tu die slalu beli.. pntg ade novel baru.. x ingat dah bape byk novel y aku pernah bace.skang dah xde masa nak bace novel dah...

    Teringin nak mata cam mak.. klu nak tau mak aku anak mata die warne coklat hazel.. cantik x payah nak pakai kanta lekap dah. tp sayang aku x mewarisi mata tu.. dengki juga kat adik aku wani n amirul coz mata die ikot mata mak.. nak2 wani tu. mata die punye lah cntik ramai org x percaya y tu mata y asal bkn pakai kanta lekap.. tp x pe lah aku tetap bersyukur ngn pe y dah Allah anugerah kan pada aku.

    Teringin nak bercuti kat Pulau Langkawi tau Pulau Tioman. kalau bleh nak g bercuti ngn suami, sb tak pnah ag bercuti jauh2 ngn suami sejak kahwin.. x tau lah bila leh g.. tgu suami ku dpt cuti n dapat bonus.. he..he.. b keje rajin2 yer. nanti bwk syg g jalan2..dpt g pulau perhentian pun x pe dah..

    Bekerja di LKPP Corporation (sebuah anak syarikat Lembaga Kemajuan Pengusahaan Pertanian Negeri Pahang).. sebagai kerani kewangan je.. masih dlm tempoh percubaan. punye lah lame nak tgu bleh comferm..

    Bercita2 nak buka butik pengantin. minat nak hias pelamin, minat wat brg2 hantaran. klu ade rezeki klu ade bajet mmg akn tunai kan jg impian ni. wlu pun 10 tahun dr skarang...

    Mabuk pentas.. pelik x?? org mabuk laut.. aku plak mabuk pentas.. x lah sbnar nye aku gugup n takut klu tas pentas ni. rasa cam org y kat bwh tu sume nak gelak kn aku je.. klu nak bercakap depan org ramai pun aku gugup. rasa lemah je lutut ni..kdg2 rasa cam nak muntah pun ade..

    Suka makanan y pedas2... terutamanye smbal tumis n gulai lemak cili api.. memang aku suka sgt lah. nak2 y masak tu mak aku. y paling aku suka masakan mak aku gulai lemak ikan keli @ ikan haruan.. sedap gler tmbah 2,3 kali pun x pe..

    Suka matapelajaran matematik ms skolah dlu..benci matapelajaran B.I. slalu ponteng klas B.I. nakal tol lah ms tu.nasib bek lah SPM B.I. masih lulus..

    Masa kecil perangai cam lelaki. sb berkawan ngn abang je. sepupu2 plak ramai y lelaki.. rambut x pnah pnjang pun.sebiji cam tom boy lah.. ikot abang cari ikan laga dlm paya lah, mandi sungai lah, pnjat pokok lah sume mainan budak laki je. tp ms dah drjah 4 dah brubah dah sikit2 ke arah kewanitaan..

    Pernah gagal bercinta 3 kali.. suami ni cinta y ke 4 lah.. tp cinta ni akn kekal ke akhir hayat.. insyaallah.. doa kan je lah y terbaik buat kami.. Love U my hubby.

    X pandai bergaul dgn org baru... sgt susah nak mulakn persahabatan. malu kot.. x reti nak mulakn perbualan. cam skang dah 9 bulan keje kat pejabat tp y stu tgkat je y aku knal sepenuh nye. tgkat lain hanye kenal name je. org len x tau lah sedar x aku ade keje kat situ ke tak..

    X ska pakai baju kurung. dari kecik ag aku mmg x berminat nak pakai bju kurung. tp sb terpaksa pkai uniform skolah bju kurung kene lah pakai juga.skang ni pun keje kene pkai bju kurung juga so kene lah pakai wlu pun berat hati..dah la bju kurung aku x byk ade bape helai je..

.
.
.
Ini jelah y termampu aku wat tuk entri ni..cukup x yah 25?? xtau dah nak tmbah pe.. ni pun puas dah nak siap kan.. dgn broadband tah mcm pe tah.. yang pntg dah siap.. org y aku nak tag ialah :

cik amy
cik nanae
Dairi Bonda
cik puan kina
si gadis kampung
kak erna
kak ainnoraini

ni jelah lah org y aku tag.. x tau dah nak tag sape..

 

2 ulasan:

Acik Erna on Ahad, Disember 19, 2010 berkata...

salam mizct10..mok cik dah buat ni ye..masa kena taq dek GB.jadi..sama lah tu kan..tq

mizct10 on Isnin, Disember 20, 2010 berkata...

o.yer. ke..sowry x prasan...

 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei