Iklan Nuffnang (sila klik sini)

Followers

Khamis, Disember 23, 2010

Adik Manja Ku Sayang...

Dicatat oleh mizct10 di Khamis, Disember 23, 2010
Salam...
Hari ni nak cerita tentang adik bongsu ku...Kira adik manja kluarga kami lah.. Dlu masa kecik2 die ni putih n chubby.Ramai lah y geram ngan die.. Buas bukan main lagi. Klu naik kete bulat die habis sume org die lggar nye. Tp tu dlu.. Skrang umur die dah 9 tahun. Dah bertambah2 lah chubby nye. Tp dah gelap. kulit dah hitam sgt.. sb suka main panas. Die ni bdn besar tp hati kecik.. Pntg silap sikit nak merajuk saje keje nye..


Ni pic die nangis sb kecik je hal nye.. sticker pada kasut die tercabut.. tu pun nak nangis beria.. tgk lah perut die.. berlapis2 kalah dah perut ku... tapi walau pun die gemuk die aktif.. xpenah duk diam. berlari sana, berlari sini.. main bola ke ape die lah org nye..

Ni kat tepi pantai dgn kakak kesygan die.. aku lah tu..he2.
Masa ni dahi die berjahit sb kene hempap dgn tgga lipat y besi..
Kesian ngat kat die.. darah byk kluar.. aku x sggup nak tgk smpi aku y nangis beria..
klu nak tahu adik aku ni mmg byk sgt parut.. kat dahi dah 2 kali..
satu kene bucu katil ms main kejar2 ngn akak die.satu lg kene tgga.
hidung tu pnah kene hempap dgn singki. sb ms kecik suka sgt bergayut pd singki..
mata penah tercucuk kayu..urat mata ade y putus rs nye.. nasib baik lah x de pe2.
kat kepala bape kali dah luka jatuh basikal. lengan pun smpai skang ade lagi parut..
mmg nakal n buas..Tapi kami sekeluarga mmg syg ngat kat die..
die lah pghibur hati.. ble dah kahwin n x duk skali ngan die. kdg2 rindu juga ngn telatah die.
kata2 die slalu buat kami ketawa.ade je cerita die.. ade je soalan die..
skang aku dah mengandung. die dah x leh nak manja2 dah lah ngn aku..
penah die ckap klu aku dpat anak nanti die nak buli anak aku...
he..he.. dengki lah tu.. walau pun angah dah ade anak nanti angah tetap syg adik tau..
adik tetap adik manja angah y paling nakal.. he..he..
Ni lah adik bongsu kluarga kami  "MUHAMMAD ASHRAF NAIF" (^_^)

0 ulasan:

 

kata ku..impian ku..harapan ku...segalanya dalam ingatan.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei